fredag 29. mars 2024

GOD PÅSKE

Som jeg hadde gleda meg til akkurat denne torsdagskvelden!!
Endelig er jeg ferdig med noen skikkelig travle arbeidsdager og kan se fram mot ei roooolig påskehelg
sammen med småtassene og sjølvaste Tasseladden.
Jeg har tusen ting jeg har lyst til å gjøre - så får vi nå se hva jeg rekker på tre fri-dager...



Vi bruker ikke å pynte stort til påske, men siden dette var Tasseladdens aller første påske, tenkte jeg at vi måtte gjøre litt ekstra for en gangs skyld.
Jeg fant fram alle gulfargene jeg hadde, og sa han fikk velge hvem han ville - 
så skulle han få seg ei påskelue 💛


Tasseladden fikk valgets kvaler. Og det nytta ikke spørre katta om råd !!
Ho ville jo bare stikke avgårde med ett nøste som var passelig rundt 😅
Om det skulle bli lue til årets påske, måtte jeg ta affære og sette igang. 


Findus sa seg enig i fargevalget mitt, men han stilte seg vel egentlig likegyldig til hele greia.
Han var bare sjeleglad han slapp å sitte modell igjen...


Lue vart det! 
Ei lita topplue som passer akkurat på toppen av hodet,
 slik det sømmer der for en kar med lite hår akkurat der 
💛
 

Nye påske-strømper vart det også, og enda var det garn nok til en dusk i topplua 😅


Det har vært elendig påskevær hittil, men siden påske-habitten var på plass, med nye tresko og all ting - fikk han være med ut en formiddag. 


Ski-føret har regna bort,  men Tasseladden insisterte på å teste skoskli-føret!

EN - TO - TRE !


Det var såvidt jeg rakk å si det, før han lå på rygg og sprella


Tølle og Findus var øyeblikkelig på plass og for å hjelpe sin venn i nød. 
Vi fikk han opp på beina igjen, og han var like hel og like blid. 

Til jul ønsker Tasseladden seg ratt-kjelke, bare så det er sagt 😉

4 kommentarer:

  1. Du er bare fantastisk! God påske!

    SvarSlett
  2. Herlig! Helt enestående! God påske 🐣

    SvarSlett
  3. God påske til alle Tasseladdens venner, han er heldig han!

    SvarSlett