tirsdag 19. mars 2024

Siste innspurt på vinterferien

Jeg pakka meg ut fra Orrebu, og tok fatt på heimvegen utpå dag jeg også, forrige søndag…
Været var grått, tildels vått også!, men det ble nå en stopp ved Grunntjern likevel, da 😅


 Småtassene måtte jo få seg en tur uansett vær, så vi la ivei i scooterløypa innover skogen.


Det var en lettgått og fin sveiv før vi kom fram ved Bjødnali. 


Deretter gikk vi ut på Buvatn, men først etter at Elisabeth og hundene hadde passert. 
De fikk god fart på seg, trekkhundene mine også 😅


Vi fulgte den samme skogsløypa som vi gikk tidligere i vinter, og returnerte til Grunntjern etter omtrent ei mil.


I disse dager får foreningen den nye tråkkemaskina si, så heretter blir det andre løyper
 dvs trikkeskinner.
En dugnadsgjeng har gjort en durabelig innsats og kjørt opp løypene med scooter frem til nå.
 Løypene var bra nok i massevis, syns jeg. Litt mer i pakt med naturen, liksom 😅
Men jeg tar vel kanskje en tur til Vardefjell...etter påske.
 Det er antagelig snø nok til St.Hans!


Jeg skal ikke klage på verken opplevelsene eller innsatsen i ferien. Det ble over 6 mil på 5 dager
og oppladningen til ei arbeidsuke kunne ikke vært bedre
😎


Ferien var over, men jeg hadde mandagsfri.
Jeg ringte til Fix it på Nesbyen, bare for å høre om det var mulig å få klipt seg 
- og jada, det var bare å komme kl 14!
Flaks - for jeg er som kjent elendig til å planlegge.


Men jeg var på plass i rett tid, og etterpå ble det tur med sussebassene til Utsikten i Nes.
 

Hvorfor ikke gå litt lengre når vi først var der?
Stien opp var hardtråkka, men veldig smal. Det krevde sin kvinne å holde seg på rett spor, og topp konsentrasjon for å holde seg på beina...
Det ble bare tatt noen bilder når vi tok oss ei pustepause.


Sussebassene var meget klar over at det hadde gått ei tispe i sporet tidligere å dagen, 
og de oppførte seg ganske tullete 😆


Vi leste navnet hennes i loggboka på toppen av Klevarudnatten.🥰


Det gjorde seg virkelig med en fottur, etter fem dager på ski - så vi tok en runde rundt Trytetjern også.
Moro for Småtassene å gå på steder å snuse, der det vrimler av ukjente folk og dyr.
💙💙

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar