lørdag 5. mars 2011

Fjesbokji og andre lyster

 
At Facebook er en nyttig ting, kan ingen komme fra..

Denne sirkulerer på FB i Norge og Sverige om dagen.Aud Stokman

“Vår alles beryktede norske dyreplager, Aud Stokman, har byttet navn nå, bekreftet av(skatteverket i Norge). Nå heter hun Linda Marie Sofie Hagen-Johansen. Hun bruker også aliaset Marianne Nilsen i mange anledninger. Spre dette vidt og bredt, så hun ikke får kjøpt nye valper/hunder. Hun bor for tiden utenfor Østersund i Sverige.”

Legg merke til dette udyrets navn og ansikt, og glem det ei!!

--------------------------------------------------------

Jeg er med i flere FB-grupper som arbeider mot pelsdyrnæringen. Gruppene vokser jevnt og trutt, og flere og flere kjendiser og norske moteskapere viser nå sin avsky mot pelsindustrien. Man oppfordres jevnlig til å våkne opp av den jålete luksuståka, og ta ett standpunkt og vise politikerne og hverandre, hva vi mener om slik unødvendig dyreplageri. Vi kan gjerne bruke saueull, sel, rein og elgskinn for den saks skyld, men alle dyr har rett på ett verdig liv, og ingen rovdyr er skapt for å leve i bur. Man kan umulig snakke seg fra, ei heller forsvare slike grusomheter som har foregått og foregår i norske pelsdyrfarmer. Ta gjerne en titt her. og si din mening til politikerne…

coat

--------------------------------------------------------

Så over til noe langt koseligere, men som likevel fikk opp pulsen min ett par hakk for ei ukes tid siden… En etterlysning via Facebook, se på dette bildet:

 

“For en time siden ringte Bråten til oss, fra hytta på Rauland og forteller at det siste døgnet har de fått besøk ved hytta, av en hund som trolig ikke finner veien hjem.
Kontakt oss her i NRK Østafjells, dersom dette kan være hunden din, eller hunden til noen du kjenner - nummeret er 02345 - så videreformidler vi kontakt med Bråten.”

Det ligna jo utrolig mye på Ville!! Dette sto på FB den 24.februar, like før Gry skulle besøke Berit, og jeg mente å huske Berit hadde sagt noe om en hyttetur.. Jeg sendte henne først ei melding, men fikk ikke svar. Så prøvde jeg å ringe – ingen svar… Herregud, tenk om de er ute og leiter etter Ville!! Kanskje de har nytt nummer?? Eller, hva skjer??

Jeg ringte til Gry for å sjekke om Berit hadde nytt nummer.  Gry var på jobb og kunne ikke gå inn på Facebook på jobb-data’n, men det er vel ikke bare jeg som syns hunden ligner, eller??? Rauland er vel strengt tatt laaangt unna Røldal og Villes kongerike, men som Gry sa; herregud, det finns jo bare en Ville!!!

Etter ei stund ringte Berit. Bildet skapte ingen revolusjon, bare litt oppstandelse, og vi fikk oss en hyggelig prat pga Facebook ;o)

(Kan dessuten opplyse om at eieren av hunden tok kontakt like etter, og alt ordna seg!)

 

meg Hilsen meg, alias Mildrun ;o)

9 kommentarer:

  1. Få ting gjør meg så forbanna som dyreplageri :(

    God helg til dere! :)

    SvarSlett
  2. Der var jo Mildrun på banen igjen:o) Herlig - det er lenge siden nå!

    Jeg er helt enig med deg Nøve, Pelsdyrnæringa er no' forbanna dritt!!!! Det burde vært avviklet for lenge siden.

    Jeg skvatt like mye som deg når jeg så bidet av "Ville" - det lignet veldig! Jeg er glad for å si at Ville var høyst tilstedeværende i sitt eget hjem i Stavanger og at hun hadde det helt topp!!!

    Ha en strålende lørdag - her på Tjøme ser det endelig ut som om våren er på vei:o))))))

    SvarSlett
  3. Ja, det at de skal ha rov dyr i bur er dyreplageri! Den pels dyr næringa burde vært aviklet for lengst! Var ei dame jeg kjenner hadde fått seg en reve pels, det knytta seg i magen min og desuten så var pelsen hennes ikke noe fin. Har sett mange feike pelser som er mye finere!!
    Roxie har begynt å røyte som bare det. Tror bare hun hørte orde utstilling så begynte hun å røyte. Men da er det nok våren som er skikkelig i annmars. I dag så er det sol fra en skyfri himmel hel. Det er deilig så skal prøve å komme meg ut i mellom slaga. Det er jo 30 km for damer og skiskyting for damer i dag og det må jeg jo bare få med meg!! Ha en fin lørdag!!

    SvarSlett
  4. Facebook er kjekk på mange måter. Det er stadig etterlysninger og advasler som vi følger med på og hjelper til å spre videre. Vi har jo venner over hele landet, da er det fint med FB.

    Skjønner ikke at den pelsdyrnæringen er nødvendig. Derfor skulle det blitt slutt på det. Hønene ble det regler for, hvorfor ikke pelsdyra?

    Det bildet av "Ville" var farlig likt. Skjønner godt du jobbet litt for å få tak på Berit. Og det sier jo litt om personligheten din igjen. Omsorgsfull som du er. :)))))

    God helg, Mildrun!

    SvarSlett
  5. Einig med deg ang. pelsdyrnæringa. Hadde dei no endå kunna ha drive næringa på skikkeleg måte, slik at dyra hadde det bra så skulle eg ikkje klaga noko særleg. Det er nemleg ikkje pelsbruken i seg sjølv eg er imot, men behandlinga av dyra i pelsindustrien. Klart eg føler jo at det vert litt sløsing med ressursar, å ta livet av eit dyr KUN for pelsen sin del. Det er best å nytte ALT dersom ein fyrst tek livet av eit dyr meiner no eg.. No har jo pelsdyrnæringa fått så mange advarslar og vore oppe i media såpass mange gongar at heile greia burde leggast ned, for det er tydeleg at dei ikkje klarar å forbetre noko som helst!! Møkkafolk..

    Oi, skjønnar godt at du trudde det var Ville ja, eg ser likheitstrekk! Samme fine raude farge! ..men det var då bra at hunden kom til rette til slutt :)

    GOD HELG MILDRUN!!

    SvarSlett
  6. Facebook er god å ha for ting som dette! Ingenting får meg så sint som dyreplageri, det er jo det det er.

    SvarSlett
  7. Bra du deler ditt syn om dyreplageri. Det er viktig å sende budskapet videre :)

    Jeg er medlem av flere sider for folk som har mistet/funnet dyr. Og utrolig hvor mye det hjelper å sende beskjed rundt til folk.

    Skal du til Kongsberg?? :D

    Klemmer fra oss

    SvarSlett
  8. At det ikke går an å få stoppet den dama, utrolig at hun ikke forstår noe selv. Da er det fint med facebook ja.
    Tror og håper at pelsdyrnæringen synger på siste verset og at det blir lagt ned for godt her i Norge. Pelsklær er helt unødvendig i dagens samfunn da det finnes så mye annet som varmer, dette var jo en luksusvare men vil nok etter hvert ha en annen betydning som ikke er særlig populær blant folk flest.
    Den hunden var nifs lik Ville, tro kopi. Forstår at du ble usikker og ville ha klarhet i at Ville fremdeles koste seg hjemme i Stavanger.

    SvarSlett
  9. Pelsnæringen er en skam for det "siviliserte" samfunn! Det samme er dyreplagere.

    "Et samfunns grad av sivilisasjon kan ses på hvordan det behandler sine svakeste"

    Men når man snakker om pels - kommer du til Kongsberg? Vil du ha ulla til Frost? Jeg har lagret den til deg, er så mye at om du ikke vil ha den, gror jeg bare frem en Frost nr. 2 av den :) Litt kloning er fin søndagsaktivitet;)

    Om du ikke kommer til Kongsberg, sender jeg bare i posten om du vil ha ulla?

    Stine/Tønsbergtrioen (litt uten nett og pc for tida)

    SvarSlett