torsdag 31. mars 2011

På rett spor

Deilig å våkne opp til en etterlengta fridag :o)

Været var ikke akkurat noe å rope hurra for, men stemningen var likevel god. Vi skulle gå blodspor!  Da jeg la sporet i gårkveld, var det ganske tørt og fint i skogen. Men da vi gikk idag, hadde det allerede snødd i noen timer, og snøen hadde såvidt lagt seg. Dermed “flyter” sporet ut. Nalle greide det,han – og fikk ei frossen wienerpølse ved sporslutt!

Her er en liten filmsnutt. Syns det var moro å se hvordan han gikk.

Har igjen ei halv flaske blod. Håper å få utnytta de siste dråpene i løpet av helga. Spor er moro!

spor 003 

Når vi er på jobb, går vi alltid en liten tur i Gol før arbeidsdagen begynner, ett kvarter eller noe sånt. Så en ti-minutters luftetur midt på dagen. Da følger han med inn i butikken, og velger seg ut en grisehale eller noe anna snadder, som han får bære med seg ut i bilen. Så stolt, dere skulle sett ham da! Han får som regel bare den ene pausa, men etter jobb bruker vi å gå en halvtimes tid, før vi kjører heim.188401_10150151300257229_694382228_6343319_7738300_n I detta kjøpesenteret holder vi til, Kremmartunet. Nalle trives best i snøhaugen utafor.

I går blei det litt annerledes. Jeg satte meg rett inn i bilen etter jobb. Nalle ble forundra, rett og slett! Men da vi tok av ved Svenkerud, og begynte å kjøre på vegen til Kango – da tok Nalle styringa, for å si det sånn.. Han bjeffa konstant til vi stoppa ved Kangos hundegård.

Og der sto en like ellevill Kango-gutt og venta :)gutta boys 001

 GUTTA PÅ TUR IGJEN!!!gutta boys 008 Det var vel ett trivelig gjensyn! Nalle og Kango var helt på bølgelengde, alt var akkurat som før, og de var så glad! Det blir fint framover nå, med mange muligheter for snuseturer på lange, lyse kvelder etter arbeidstid :o)206041_10150140284247766_732832765_6611007_1426517_n

Etter jobb på tirsdag, dro vi på hundetrening, og da fikk vi oss enda en gledelig overraskelse!

Bias og Dizzi var der!!! De bor i Torpo, men kommer egentlig fra Almlieds i Sverige.Glitre 007 

Bias (bakerst) er onkelen til Dizzi, og han likte ikke noe særli at Nalle ble så betatt av henne! Det ble litt vanskelig for Nalle å konsentrere seg med ei flott lappejente tilstede, men vi gjorde så godt vi kunne…og jeg prøvde å overhøre pipinga…Glitre 013 

Det var flere hunder der, men vi fire holdt oss sammen - og trente i nesten to timer! Jorunn tok styringa, ho kommanderte oss på kryss og tvers,  og det var så lærerikt og moro. Slik skulle det være hver gang! Det var velfortjent og ganske ok å komme heim utpå kveld å få i seg middagsmat og dra seg litt på sofaen før dagen var omme  ;o)

Angående trening…Jeg har sitti og mimra endel, og sett på noen gamle filmsnutter. Denne her, hvor Nalle og Milli “trenes”, får meg til å le så tårene triller hver gang jeg ser den. Mulig det bare er meg som finner den så morsom..

Nalle har nemlig rulla rett før filminga starter, og han føler seg veldig, veldig oversett…

 

Detta bildet ble tatt på dagen i dag, i fjor - og lagt inn her; SOL, SOL – KOM TIL MEG  

SND_00~1

våger meg til å fortsette slik… SNØ, SNØ – GÅ DIN VEI!  ;)

Nuss fra Nalle!

12 kommentarer:

  1. Nå ble vi inspirert - det blir blodspor på mandag når byjentene har reist heim att !

    SvarSlett
  2. Så ivrig Nalle er til å gå spor. :) Jeg skal jo prøve det med Charlie så fort det blir litt mindre snø her. Han er blitt en skikkelig snusehund.

    Kjempemorsom film av Nalle og Milli. Så liten Milli av. Og bare så glad. :))))

    Det blir lange dager på dere nå. Jobb først og trening etterpå. Dere er såååå flinke!!!!!

    SvarSlett
  3. Verdens herligste bilde av Nalle!
    Du er så innmari flink til å holse på...jobber, går turer, er på hundeklubben, trener blodspor....Skulle ønske jeg ble inspirert av all den energien du har, Nøve!! MEN så så jeg at det snødde til morran da jeg titta ut gjennom kjøkkenvindu....og gjeipen datt flere hakk nedover. Jeg har jo FRI!!!!

    SvarSlett
  4. Sier som Camilla; utrulig hva du får til!

    Morsomt å se så ivrig Nalle er på sporsøket sitt.

    SvarSlett
  5. Flotte bilder og filmsnutter!! Så ivrig Nalle er til å gå spor!!

    På Kremmertunet har jeg vært innom, husker ikke helt vilken forbindelse.

    Ikke rart at Nalle hadde litt problemer med å konsentrere seg med den flotte lappe jenta ved sin side!!

    ER helt enig i det du skriver på slutten at nå kan snøen gå sin veii!!

    Ha en god helg!!

    SvarSlett
  6. Kjempegøy å se sporfilmen av Nalle. Han går jo som en gud. Takk Nøve, for at du tok fram litt sporinspirasjon her, det er det aller morsomste Milli vet i hele verden (muligens med unntak av ballen sin). Når snøen går, skal vi legge spor!!

    Milli begynner å bli grådig sjalu på disse vakre Hallinglappedamene forresten;o)

    Arbeidsdagene høres jo ut som om du klarer å flette fulle av gjøremål for Nalle-mann. Det setter han nok stor pris på, for ikke å snakke om tur med Kango igjen!

    FOR en herlig film. Den har jeg ikke sett. Jeg har sett den flere ganger nå, og ler vel like mye av deg som av radarparet tror jeg:o) Milli var jo så liten og pelsløs og så veldig, veldig glad i kjæresten sin. Herlig!!!!

    SvarSlett
  7. Hei!
    Takk for kommentar i bloggen min :)
    Artig å lese i din blogg også! Flinke og fine hunder :)
    Hadde vært greit om snøen og finværet holdt seg til påske, men det spørs. Hadde vært fint med ordentlig vår også.
    God helg :)

    SvarSlett
  8. Så kjekt å få se Nalle gå spor, kjempeivrig ser han ut og målbevisst:o)))
    Lærte noen inne triks av Gry;o) Er nok på tide å gjøre alvor å lære å spor med Ville også hun synes det er så gøy og har nese for det.

    Ser for meg Nalle på tur i Gol, inn i butikken og stolt bærende med egen valgt snadder ut i bilen igjen. Han har det helt "konge" når han er med deg på jobb:o)))

    Kjekt å se snusekompisene sammen igjen.

    Det er nok du Nøve som ler mest av videoen av Nøve og Milli. Jeg smiler og koser meg når jeg hører deg le så hjertelig av de to som helst vil leke, men setter seg raskt når de hører sitt...nåja Nalle setter seg, Milli kommer..godbit på gang???:o)))
    Var jo flere filmer som dukket opp på youtube...koselig å se Nalle og Milli isammen!!!
    Milli du har ingen ting å frykte... damene på treninga!!;o)))
    En fin helg og masse sol ønsker jeg dere!!

    SvarSlett
  9. Jeg og Nicki gleder oss som to små unger til å gå spor igjen. Nalle ser da veldig ivrig ut :) Nei nå må bare snøen forsvinne.

    SvarSlett
  10. Så mye du og Nalle rekker å få til og være med på, gøy må det være.
    Her venter vi på litt mere bar mark, det ligger forsatt mye snø og is i skogen til vi kan gå spor,håper Oda vil like det.

    Fint å se hvor flink Nalle går blodsporet!

    SvarSlett
  11. flinke sporhunden! :)

    hehe, artig film av Nalle og Milli. Mille er jo berre SÅÅÅ glad!

    SvarSlett