mandag 28. mars 2011

Vårlig i mars

Wilma var her :o)

Det ble oppstykka og delt, iogmed at jeg jobba disse dagene. Klokka blei nesten 22 før vi var heime om kveldene (vi har langdager i butikken torsdag og fredag) – men gjensynsgleden var stor og det smakte himmelsk med kveldsmat! De to satte tydelig pris på samværet og de delte gladelig på maten :) 

Helg 001

Frokosten ble servert utendørs om morgenen, og etterpå kjørte jeg henne heim til hennes egen hundegård, før Nalle og jeg dro videre på jobb. Det var så fint vær disse dagene.Typisk!

Helg 004

Wilma kunne nok ikke ha feira 2års dagen sin bedre enn å vakne opp ved sida av Nalle, sa Monica. Det var fint sagt, det. Og vi som egentlig hadde glemt hele bursdagen!

Gratulerer med dagen din, kjære vakre, snille og gode Wilma!!!

Helg 007

Søndag er kviledag.

Sommertiden begynte og klokka var stilt fram en time.  Ut for å se etter vårtegn – og jammen titter ikke tulipanene mine opp gjennom gammalt løv!

Helg 072

Ullf fikk være med ut å gå på grasset for første gang. Han syns det var mye rart å lukte og smake på.Helg 024

SKIKKELIG VÅRTEGN:

Ida, som var ute på årets første sykkeltur! Helg 033 Ullf syns sykkelen hennes såg veldig spennende ut…Helg 034

Bjørn hadde valgets kvaler idag. Skulle han begynne å kappe ved, eller pigge opp muren..?Helg 069

Nalle og jeg tok med kamera og gikk på årets første skogstur.Helg 041 

Vi satte oss ned i lyngen da sola brøt igjennom, og vi hørte på småfuggel-sang i skogen :o)

Helg 045

På heimvegen hilste vi såvidt på Den skjønne. Uff, jeg husker aldri navnet hennes!!! Ho er ei klok gammel dame og går alltid løs, og ho hilser bare aller nådigst på de som går forbi.

Helg 049 

  Så fikk vi øye på flere turgåere – og den svarte Flat coat’n fra nabogården…Helg 052

Vi tok livet veldig med ro for ikke å komme dem for nær.. Køgåing i Bergheim-kroken!

Helg 061

Vi hilste på Hagatroll. Han går ute her aleine hele året, og har litt av en pels! Men han er ikke så veldig sosial han heller…

Helg 058

Heime igjen etter en fin rundtur. Været skifta mellom sol, regn og snø-el som seg hør og bør på en vårdag i mars. Bjørn hadde pigga opp åpningen, og gutta begynte å vente på middag…

Helg 077

Og vips så var det seine kvelden! Det er så rart de første dagene etter at klokka blir stilt, men jeg skulle ønske det var sommertid hele året :)

Ha ei fin uke!

15 kommentarer:

  1. Nok en herlig dag Nøve..Var det en islender dere hilste på??
    Nydeligt hus de hadde å, hallingdal bugner vel av sånne antikke saker?
    Huff, blir helt trist av å se på tulipaner og grønne jorder som dere andre har!! Bor ikke liksom jeg på det blide sørland da???

    Ha en fin uke Nøve og grattis med dagen til Wilmaen!

    SvarSlett
  2. Enig med deg der, skulle ønske at det ble "sommertid" hele året. Istede for det tullet med at vi skal stille klokka fram og tilbake.

    Veldig flotte bilder!! Tenker nok at Wilma kosa seg nok da hun våknet opp v siden av Nalle!! Fin start på bursdagen hennes!!

    Flotte Ulf da som var ute i det fine vær været og som fikk sjekket opp en fin sykkel og ei lita jente!!

    Fint bildet av Nalle som koser seg i lyngen og hører på småfuglene!!!

    Ha en flott uke!!

    SvarSlett
  3. Så koselig innlegg med bilder og tekst:o)))
    Det er vel bursdag hele tiden når en er med Nalle?;o)

    Gratulere med vel overstått Wilma:o)))

    SvarSlett
  4. Så ut som en strålende helg!

    Frost og jeg har en lang morgentur i skogene rundt oss hver dag, den tas i 7 - tiden og det er så deilig, for da er det bare oss der. Gi det en del timer eller gå utpå ettermiddagen, så er det omtrent kølappsystem.

    Koselig med tulipaner - et godt vårtegn!

    SvarSlett
  5. Så bart og fint det er hos dere ! Si fra når dere har fri, så kommer vi en tur ! (men fra torsdag kveld til søndag kveld passer vi tre barnebarn)

    SvarSlett
  6. Så koselig innlegg fra et så smått vårlig Bergheim. Også vil vi være med å gratulere Wilma med vel overstått (selvom Milli begynner å rynke på nesa av all denne overnattinga....;o)

    Herlig bilde av Ullf som er ute og lukter litt på våren Nøve! Han er innmari pen den gutten der!

    Ikke akkurat vanlig med køgåing i Bergheimkroken! Jeg visste ikke at dere hadde en flat til nabo en gang jeg:o)

    Hils n'Bjørn og n'Nalle og n'Ullf fra oss.

    SvarSlett
  7. Så herlege vårbilete, eg vert heilt misunneleg! og eg er forresten einig; eg skulle også ynskje at det var sommartid heile året!

    SvarSlett
  8. Dere har jo IKKE snø!!!!!!!! Er det mulig!!!!! Tror det skal noen regndager til for å se noe som ligner bed her i hagen. Er ikke dette litt motsatt??? Jeg er så klar for å begynne i hagen. :))))

    Grattis Wilma!!!!For en bursdag sammen med Nalle. :) Det er jeg sikker på at hun gjerne gjør igjen.

    Tenk å få gå i skogen på tur igjen, det så deilig ut. Mange fine bilder som gjør meg skikkelig misunnelig. :)))

    Ha en fortsatt fin uke på Bergheim!

    SvarSlett
  9. Marianne, den fine gamle dama er visstnok en blandings av bordercollie og lapphund + +
    Vi har endel gamle hallingstuer rundt i dalen, og denne stua har vært bebodd i all sin tid. Nå til dags står de som regel bare til pynt eller hyttebruk.

    Berit, jeg har fri bare torsdag og søndag denne uka :/ Nå er det snart krise for Gutta Boys!!! Kanskje vi kan rekke en tur på onsdag? Meldes...hvis jeg greier ;o)

    Gry, nå er det hannhunder i nesten alle hus her på solsida i Bergheim!
    På den andre sida bor to tisper..

    Nina, jeg kan ikke huske at vi har hatt vår SÅ tidlig før! Det er noe rart som skjer..

    SvarSlett
  10. Nå ble jeg virkelig misunnelig. Dere har jo ordentlig vår! Her har snøfreseren vært i flittig bruk i mange dager. Våren forsvant på bare noen dager. Uff. Jaja, den kommer vel hit etter hvert :)

    SvarSlett
  11. ååå det er så koseli i Bergheimkroken. Ser jo ut som våren er godt på vei. Jeg husker "før-i-tia" da var det store spørsmålet om det vart små museører på bjørka til 17.mai:) Og hytta til Bjarne & Co er så koseli:) Fikk omvisning har en sommer jeg var der på grillings:)
    Mye hannhunder rundt dere. Det hadde vært noe for LøpeTussi.. Hils Nalle og Wilma og si at ho snart tar seg en tur:)

    SvarSlett
  12. Ang Gutta Boys: Vi er evt klare for tur hele torsdag fram til kl 17 Og onsdag kveld, sjølsagt. Meldes!

    SvarSlett
  13. Ønsker "sommertid"hele året, jeg og, liker ikke denne tids forandring, det går det meste av en uke før jeg er i rute igjen.

    Dere fikk da oppleve en fin vårlig og koselig Natur/hunde helg.

    Wilma er også vakker!

    SvarSlett
  14. Det er så deilig at det går mot vår! :) Er lei kulde og vinter nå, jeg... Er klar for varme, bading, grilling, og alt annet som hører til sommeren :) Flåtten og huggormen kunne jeg greid meg uten men...

    Herlige bilder fra Bergheim, som vanlig! Og gratulerer med dagen til Wilma! :)

    SvarSlett
  15. Tenk at du allerede ser tulipanene titte fram! Det blir lenge til de kommer her, tror jeg. Men vi lærte på skolen at Nesbyen hadde varmerekorden i Norge, så hvis det stemmer, ligger dere vel foran oss! For et nydelig hus den gamle, vakre bor i! Idyll!

    SvarSlett