onsdag 9. mars 2011

VÅR(lig) UKE.

Ei uke går nok fort! Nå har jeg to fridager foran meg igjen, og det kjenns deilig :o) Vi har kommi inn i ei fin rytme, syns jeg. Jeg jobber vanligvis mandag, tirsdag, fredag og lørdag. Det passer meg og Nalle utmerket å ta helg midt i uka! Da har vi f.eks. skiløypene nesten helt for oss sjøl..
Imorgen har jeg riktignok andre planer. Ullf skal klippes!!! Plutselig har de tre månedene gått, de som føltes så ulidelig fjerne.. Og i natt eller kanskje imorgen, blir Angolina og Anina født ;o)
Her i Flå, i dette vesle, grå huset bor mamma, og her bodde bestemor og bestefar før henne. Jeg vokste opp i det gule huset bakenfor.moder'n 001
Forrige torsdag tok vi med oss mamma på tur. Vi rusla rundt på skogsvegene ved Veneli, kosa oss og skravla (tildels omatt og omatt ;) moder'n 004
Vi hadde med oss niste og kaffe, og tok matpausa i solveggen inntil turistforeningens hytte på Veneli. Mamma hadde sekken full av mat, snipp og Wales-kringle(!), og ho påsto hardnakket at Nalle fikk bare en snipp, enda så sulten stakkaren var. Jeg kunne bare gi opp. Med ett smil om munnen igrunn. (Nalle fikk minst tre snipper, omelett som datt av brødskiva + endel klissete krem) Alle vet at mammaer på 85 gjør som de vil.
moder'n 007
Vassfarkoia ble sponsa av bygdas velgjører, sjølveste Olav Thon, og den ble satt opp av Bjørn i 2007. Jeg har faktisk også snekkert her, og jeg kappa opp så og si all panel til hytta ;o)moder'n 003 
div 060
Torsdagskvelden var siste trening i Natten, og denne kvelden imponerte Nalle meg virkelig! Han var ikke pipete, han var bare så flink og grei som Nalle kan være! Det er håp for oss. Fikk nesten litt lyst til å trene mot bronsemerket… Vi får nå tenke på det.
“KONTAKT”

Så var det noen dager på jobb igjen, før søndagen kom. Med fint vær. Og ei meldig fra Monica før jeg sto opp; “blir dåke me på tur idag??”  Vi ville :o)
Men da vi kom opp til Monica, var Wilma og venninna Freia forsvunnet! Vi måtte ut på leit.Wilma 003Ettersøkshunden Nalle søkte litt omkring, men det var umulig å si hvor jentene hadde tatt veienWilma 004
ÅHH, SÅ DUMME DE VAR! Nalle Vi gikk både her og der, såg spor etter mange slags dyr, men vi hørte ingenting. Og det var litt merkelig. Disse jentene har det med å stikke av iblant, men da bruker de å høres lang veg! Jeg tror likevel ikke Monica var så veldig bekymra, og Nalle nøt stunden som linselus… Wilma 013
SO KOM DEI, RAMPE-JENTUN :o)
Wilma bakerst, ho har jo tøfler på ;o)Wilma 022 Det var herlig å endelig se dem igjen! Og de måtte da være henrykt over å ha fått en slik tålmodig kar til gards.. Wilma 041 Nalle veit nok at gode, gamle Wilma er absolutt verdt å vente noen timer på ;o)Wilma 051
Finsk lapphund, svensk lapphund og border collie-blandings ;o)Wilma 028
Da søndagen var over og mandagen kom, var vi på jobb igjen. Det samme var Tina og Bajas. Og etter jobb, la vi ut på en liten snusetur i Gol. Jeg tror det er noe av det tøffeste Bajas vet.. Han går foran og pisser høgt, så høgt at han nesten mister balansen, for han må samtidig sjekke at Nalle går bak og ser hva han gjør. Bajas er sju måneder stor, nemlig! Bajas 004“SE PÅ MEG, STORE-NALLE…YES MAN, OH YEAH?!?!?” Bajas 005 “OG SÅ SNUSER VI PÅ AKKURAT DET SAMMA, SLIK SOM STORE GUTTER GJØR … SANT NALLE?”Bajas 007
I kveld dro vi på trening med HHK rett etter jobb, det passa jo utmerket med klokkeslettet. Heretter håper jeg å få med meg denne utendørs-treningen på tirsdager. Vi treffer stadig nye hunder, og Nalle har en tendens til å jaske seg med det samme..Men han gir seg etterhvert, og han vil så veldig gjerne trene. Idag var Kollengrill på tilbud, og det var kjempepopulært!
Ja,ja. Så er det bare å håpe at morgendagen blir fin!
garn 005Enda ett par pulsvarmere ferdig ikveld – med Tussi, Nalle og Milli rundt kanten!  og bittelitt sau..
ps. vi satser på å være heiagjeng på Kongsberg på lørdag. See you??

19 kommentarer:

  1. Hei
    Så fin vinter dere har :)
    Godt dere fant igjen rampejentene som stakk av - det er jo gøy, det synes Kira også :o))

    SvarSlett
  2. Så flotte bilder. Visste ikke at du bor på Flå, der "tro jeg mine barnesko" da onkelen min hadde hytte ved Veneli. Vi lå også flere påsker på sætra til "Jeg Jeg". Gøy:-)

    SvarSlett
  3. Alltid så koselig å lese bloggen din :) Nicki får også alltid litt for mye godsaker hos sin "bestemor".

    SvarSlett
  4. Så sprek mor du har :-)Så ut som dere hadde en kjempekoselig dag. Godt å ha muligheten til slike turer. Selvfølgelig skal Nalle få smake "bittelitt" på alt hun har i sekken, det forstår du nok ;-)

    Tror Nalle må være verdens heldigste jeg, som får være med på så mye morsomt. Og har du først begynt å tenke tanken på bronsemerke så er det snart i boks, kjenner jeg deg rett :-)

    SvarSlett
  5. Takk for guideingen av flotte turer, og herlige bilder :)

    SvarSlett
  6. Snøen minker faretruende fort nå om dagen. Heldigvis er det kuldegrader om natta. Jeg vil ha snø og vinter ei stund til!!!

    ElseMarie, så moro! Vi ferierte ofte på nabosetra til JegJeg, for den tilhørte bestevenninna mi. Verden er ikke stor! Vil du ha en mimretur, så si ifra :o)

    Disse merkelige bestemødrene "forstår" ikke alltid barnebarnets beste hos flere, skjønner jeg..

    SvarSlett
  7. Koselig å lese om turene deres, dere er aktive. Så sprek mor du har, tenker ho synes det er koselig å kunne være med på tur. Jeg har en bestemor på samme alder og ho forer Kaiak med mat hele tiden. Det er så synd på han for han har jo ikke spist i dag. Neida, det var 10 min. siden sist ho gidde han en brødskive ;-) Bra jentene kom på plass til slutt da. Ses nok på Lørdag :o)

    SvarSlett
  8. Tenker Nalle var LITT misunnelig på jentene som hadde tatt seg en skikkelig heisatur i skogen alene ;)Hehe, ja det er det som er problemet med to hunder i samme hus! De blir litt vel overmodige ;) Men godt de kom tilbake da, så Nalle kunne få leke litt han og!

    Nalles bestemor var nå snill da, men sannelig, han fortjener det vel!

    Mira skal stilles på kongsberg, å Daniel skal kjøre opp..Så vi får håpe vi rekker opp i tide ;)

    SvarSlett
  9. Hei og hopp
    Var å sjekket hos Ynde i dag, ingen bebbiser i dag tidlig, men det er ikke lenge til de kommer. Hun er kule rund og har sluttet å spise, hun har også fått melk, så det er ikke veldig lenge til Angolina og Anina kommer til verden :-)))

    SvarSlett
  10. Flotte bilder! Godt at jenten fant det for godt å komme hjem slik at de kunne leke med Nalle da!! Klart at Nalle måtte ha litt godt av Bestemor!! Skjønner godt hva du mener har det på samme vis her. Både Roxie og Jackie hvet hvor de skal sitte når vi spiser hos bestemor og bestefar!!
    Ha en flott dag!!
    Så kommer det nok noen flotte kaninunger snart!!

    SvarSlett
  11. Hei!
    Så fine bilder!
    Vi var på vinterferie i Hallingdal for et par helger siden, tenkte på dere da vi passerte flå..
    Sees kanskje i Kongsberg til hælja da!

    SvarSlett
  12. Bestemødre er bestemødre, de skal ikke tenke sunt. Det er et av godene med å være bestemor. Det blir du nok aldri kvitt.

    Moro dere har det med jentene på rømmen. De skjønte nok at Nalle var der å kom i full fart.

    Nalle er blitt så flink til å trene uten å pipe. Du klarer bronsjemerket glatt. Lykke til!

    Kongsberg blir det desverre ikke i år. Ungdommene måtte legge Andreas 1-års dag akkurat på den dagen. Men vi sees jo ikke lenge etter det. Dere for koser dere der og ta maaaase bilder. Jeg er nygjerrig, vet du!

    SvarSlett
  13. Jeg VIL se bilder av nyklipt Ullf. Jeg er helt sikker på at du klipte ham med kjærlighet og masse kos (du brukte sikkert en evighet, og Ullfen kroa seg nok:o)

    Så koselig at du tok med moren din på tur! Jeg ser liksom for meg at dere var på "Gomo-setra", dit hvor du har tatt med meg, men jeg har visst tatt feil. Koselig så det ut uansett. Gøy å se hvor du har vokst opp også. SELVFØLGELIG SKAL EN BESTEMOR SKJEMME BORT NALLE-GUTTEN!!!! Det er hennes rett!!!! Kjenner at jeg har veldig sympati med moren din etter at Falk kom til verden, og etterhvert signaliserer at han bare vil ha pølser.....;o)

    Prøv deg på bronsemerket da vel Nøve. Det er jeg sikker på at dere klarer! Helt sikker!

    Jeg kommer ikke til Kongsberg. Denne uka har ikke vært no' særlig for kroppen, så jeg blir hjemme, i nærheten av go'stolen:o)

    Det var da endelig godt at jentene hos Monica fant veien hjem mens frieren enda sto uti "gare". Tenker han kroer seg i så mye dameselskap den godeste hallingen;o)

    Bajas er skikkelig kul! Gøy å se bilder av han og Nalle-mann sammen.

    Kos deg på fridagen din i morgen også, så hørs vi:o)))

    SvarSlett
  14. Sprek mor du har :) Koselig tur med niste som Nalle selvfølgelig må få smake på. Det er jo typisk "bestemødre".
    Så flinke dere er å trene, Nalle er jo kjempeflink. Han synes nok du er mye kulere enn alle de andre hundene. Synes dere skal prøve dere på bronsemerket, det går nok kjempebra :)
    Så har han jo så flotte jenter helt for seg selv men litt ustyrlige er de jo, tenk å forsvinne slik når sjarmøren kommer på besøk. Bra at de dukket opp til slutt ;)

    SvarSlett
  15. Så koselig å ha med mamma på tur, da! Flott vær og masse godter å spise for alle og enhver - det er det som er tur med store bokstaver.

    Nalle-sporhund hadde nok funnet jentene, men se - jentene kjente lukta av han først...eller pep han??? Så glade for å se igjen den staute karen :-)

    Så det er der du er vokst opp. Du er ekte bondekjærring du!!! Herlig plass og sikkert et herlig sted å vokse opp på med bestemor i nabohuset.

    Og bronsemerket er sikkert i boks før sommer'n....

    God helg!

    SvarSlett
  16. hehe, en bommert å nevne det med bronsemerket, tror jeg. Har egentlig veldig mye anna moro å bruke tida vår på. Og så skal vi jo på Rallylydighetskurs med Charlie og Bienna, og det blir kjempeartig!

    SvarSlett
  17. Koselig å lese om dine og Nalles turer;-)

    Og bestemødere er til for å skjemme bort barnebarna sine ,Herlig med maten Nalle får av din mor.

    Gleder meg til å se deg på Kongsberg.

    SvarSlett
  18. Utrolig hvordan dere får utnytta dagene!! Moro å se Mommo på tur:) Ho sier alltid om Tussi at " denna ligner nå veldig på´n Nalle" kanskje ikke så rart:))

    SvarSlett
  19. flotte bilder! :D og såå fine pulsvarmarar! det må no vere koseleg å ha slikt som er laga i hunde-ull :D

    SvarSlett