torsdag 5. mai 2011

Angorakaniner!!!

 

Jevnaker, 4.mai 2011 Jessy Anina 048 Jeg svingte inn i tunet ganske nøyaktig etter to timers kjøring, og jeg var temmelig stolt over at jeg huska vegen.. Det var her jeg henta Ullf rett før jul i fjor.

Nå skulle jeg til Lise igjen, for å hente ett kjerring-emne til ham!

Jessy Anina 006 Stakkars vesle Jessy Anina hadde gjemt seg innerst i kroken…

Ho hadde svart, fin ull over hele seg, søsknene er madagaskar, og mor Ynde er kvit.

De var så nydelige alle sammen, og det føles liksom feil å begynne å klippe av dem den fine, mjuke baby-ulla. Men det gjøres når de er rundt to mnd, ellers tover pelsen seg forferdelig.

Så da, så.   Lise satte igang med ett smil  :-)

Jessy Anina 025

Klippe,klippe, klippe…

Jessy Anina 030

Jessy Anina låg musestille nesten hele tida, og det var best for henne! Det er veldig lett å klippe sund disse småtassene, de har så tynn hud. Og de skal klippes overalt - labbene og den tynne halen, i ansiktet og rundt halsen. Man begynner alltid å klippe på ryggen, og klipper så mye som mulig mens de “sitter”, for det er mye vanskeligere å klippe undersida!

Jessy Anina 034 Jeg var kjempeglad for at Lise ville gjøre det, ho er så stø på handa!

Jessy Anina er den punker’n, jo!Jessy Anina 036

Jeg fikk hilse på alle de andre angorakaninene. Her er Cleo, broren til Ullf, de to er ganske like!

Jessy Anina 046 

OG jeg fikk hilse på vesle KIRA-ANGOLINA, Cleos brune datter – som jeg kan hente om ett par uker!!!Jessy Anina 004

Jeg fikk hilse på sauer og lam også, før vi vendte snutene våre heimover.

Jessy Anina 042 

Å hjelpe og trøste, for en bitte liten kanin-skrott!

Det må være en ganske traumatisk opplevelse.. først ble ho tatt opp fra mor og søsken - og klippt mens de andre muligens sto rundt og lo?, deretter putta inn i ett ukjent bur og inn i en bil, og kjørt avgårde på den humpete Hallingdalsvegen med ei vilt fremmed kjerring…

Jessy Anina 055

Jeg kom til å tenke på hva Gry hadde gjort hos koppelamma…  og Bjørn var ikke vond å be om å gi ifra seg den eneste bamsen sin!!!

Kompis 002

Jessy Anina og Bjørnen i det blå huset (en barnetv-figur fra fortiden) ble bestevenner!

Kompis 003

Nå har de flytta sammen og roa seg i det nye huset. De kan ikke bo “utendørs” enda, det har jo blitt så kjølig igjen, og det passer dårlig for en nyfrisert liten angorakanin :o)

Jessy Anina 074

VELKOMMEN TIL OSS, JESSY ANINA!!!

Det passer jo utmerket at vi skal på Rallylydighetskurs hos Hilde, og at Olabu skal fylles opp med folk og hunder denne helga!  Nina har tidligere tatt på seg oppgava å være Jessy Aninas gudmor – så her er det duket for tidenes kanin-dåpsfest!

…ER JEG LYKKELIG NÅ???    JAAAAAAAAAAAAAAAAAA

18 kommentarer:

  1. Noe så yndig da! Jeg smelter helt av disse angorakaninene, de er såååå utrolig søte :)
    Grattis med lille Anina! :)

    SvarSlett
  2. Så herligt da! Å for en snill mann da, som låner vekk kosebamsen sin til kanin babyen ;)

    Blir det enda flere kaniner på deg nå da? Bitt av angorabasillen!

    SvarSlett
  3. Klart at Anine ble god venn med Bjørnen fra det blå huset!! " han sa sikkert til henne åsså her lukter det godt!"

    Er jo ikke så lenge siden det gikk på barnetv?......

    Veldig fine bilder!

    Så nå gleder jeg meg masse til å se masse bilder fra dåpsfesten!!
    Ha en fin helg!!

    SvarSlett
  4. Jeg smelter litt her jeg sitter, gratulerer med et nytt og nydelig tilskudd til familien. Tenker hun snart innser at hun ikke kunne kommet til et bedre sted!

    Utrolig vakre kaniner, alle sammen. De er så søte og så hører jeg alltid Trampe (fra Bambi) i hodet når jeg ser kaniner. Lenge leve assosiasjoner!

    Så bra pakken kom frem; kos deg med ulla, vi har ingen konkrete ønsker! Annet enn at du har det gøy med spinninga etc:)

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  5. Gratulerer så hjertens masse med familieforøkelsen! Noe så innmari koselig da :-)))

    Bildene av Jessy Anina med Bjørnen er heeerlige :-D

    Tenker det går fint som bare det jeg, Nøve - med en så omsorgsfull matmor, så er de firbeinte i de aller beste hender :-)

    SvarSlett
  6. Så nydelig, synes dette er så arti! <3

    SvarSlett
  7. Gratulerer. Når er frøkna kjønnsmoden, da ? Ser for meg storproduksjon ..

    SvarSlett
  8. Gratulerer Nøve! Anine, ja og de andre kaninene er bare helt nydelige og kose-søte.

    Ullf blir vel helfrelst med så fin liten dame.
    lykke til! Å en vellykket helg ønskes dere, den blir helt sikker super!!!

    SvarSlett
  9. Det aller aller beste er jo at du er lykkelig Nøve :-) :-)

    Så morsomt å se alt sammen, bilder og dine kommentarer. Og at hun er vakker, kan vi ikke komme ifra :-) Og det var lamma og.

    Ha ei flott helg med besøk og kurs. Får lyst til å sette meg i bilen for å se på dere! Men neida, slapp av, jeg MÅ bli ferdig med selvangivelser og en del annet. Satser på noen fyldige rapporter i steden :-)

    SvarSlett
  10. Gratulerer med familieforøkelse! Hun er jo helt nydelig :)

    SvarSlett
  11. Noe så lite og nusselig som Anina, der hun strekker hode så fint for å snuse på kosebamsen! Ingen dum ide å gi henne sånn en kosebamse. Jeg så tydelig at Sanne-lam trakk mot tøyhunden som hun hadde selskap av hos Gry:o)))

    Der var det ei Angolina også, hun virket veldig stor.

    Høres ikke helt enkelt ut å klippe en kanin, men øving gjør nok mester:o)))
    Koselig innlegg og masse flotte bilder:o)

    Gry og jeg har svart deg ang. Heksedalen på bloggen min;o)

    SvarSlett
  12. Så hyggelig da.. Om ikke lenge er det vel massssse små agorakaniner...
    Godt med litt selskap også :-)

    SvarSlett
  13. Åh Nøve, sukk og sukk, noe så nydelig og lite og vergeløst som lille Anina!!!!! Så vakker hun er!! Jeg blir jo helt rørt jeg. Snille Bjørn også! Låner bort den andre bjørnen liksom. Så gøy at Anina liker den!

    Hva kommer du til å gjøre når du skal presentere Ullf og Anina for hverandre? Må du gå forsiktig fram? Dette blir kjempespennende!!

    Nøve; ha en fantastisk flott helg. Kos dere, le masse og lær masse. Jeg skal tenke på dere hele tiden:o))

    SvarSlett
  14. Tove, vi hadde blitt henrykt over å se deg ;)
    Anina og Ullf skal bo i hvert sitt bur, fram til neste vår tenker jeg. Men jeg håper jo de kan ha noen uskyldige stevnemøter innen den tid, kanskje lurest å ha dem i bånd ;o)
    Og så kommer jo Angolina snart! Ville-Berit kommenterte størrelsen;ja ho ser stor ut, men Anina virka kjempestor før ho blei klipt! Angolina er ca to uker yngre :o)

    SvarSlett
  15. Hjelpes meg, så morsomt! Kaniner, Bjørner og Hunder om hverandre....:o) Og midt i det hele finner vi en lykkelig Nøve! Det er bare sååå bra!!

    Tror Bergheim akkurat nu er den plassen som alle vil bu ;o) ;o)

    Og så blir det kanindåp og hundekurs til hælja - synes jeg ser dere...:-)Gjør som Gry sier: Le masse og kos dere - at dere lærer masse tar jeg som selvfølge..hehe..

    Klem fra meg, Dimma og Snorre.

    SvarSlett
  16. Ha en strålende helg, med masse latter og kos!

    Frost ønsker å understreke at han og Milli bare er venner! Og ønske pappan sin lykke til på helgens kurs!

    SvarSlett
  17. hihi, for ei snauklipt sjarmerande ei!! :) og den brune frøkna var jo berre heilt herleg også :)

    SvarSlett