mandag 16. mai 2011

Kongelige kaniner mm…

Ei laaang arbeidsuke er over. Lilly og Ingun, Nalle og jeg, har jobba i butikken hver dag denne uka. Sjefa og Tina har nemlig vært i Frankrike og besøkt fabrikken, kennelen og “katteriet” til Royal Canin! De har sikkert lært veldig masse interessant og blitt skikkelige Canin-fans..

Men vi har hatt det veldig fint vi også!

TIRSDAG 004

Nalle har dessuten vært på guttetur med Kango, og gått i “hans” blodspor…TIRSDAG 005(og Berit ble historisk da ho ble valgt inn i styret i Ettersøksringen!!)

Da vi skulle heie på Flåværingene som spilte fotballkamp i Gol,  møtte vi igjen den fine, kvite finsk/lapske dama som bor her i strøket :)Stevnemøte med finsklapsk 

Grasset ble klipt for 1.gang i år, og denne uka kom endelig regnet… Snøen viste seg på fjelltoppene, og i natt står gradestokken på bare +4..kaniner 023

Natt til lørdag, gikk forresten “bjørne-alarmen” her i Bergheim. En trailersjåfør hadde sett den krysse riksvegen. Men viltnemda fant bare hjortespor. Så hvem vet? Det er ihvertfall sikkert at det har rusla en bjørn eller to i dalen den siste tida.

Her har det vært indianere på ferde…eller??kaniner 018

I dag slapp nabo-bonden ut søyene og smålamma sine. De hoppa og spratt i kvelds-sola, og aner fred og ingen fare.   kaniner 054Nalle har ikke lagt merke til dem!?! Jeg tror faktisk karamellene fra i høst huskes :o)

ROYAL KANIN

Det må være Ullf,det  ;-)

kaniner 040

Har dere sett så flott han er! Og enda er det en måned igjen til neste klipp…

kaniner 034

Han liker å hoppe rundt og grave i mosen. Det er bare så ergelig med alt rusk og rask som setter seg fast på magen!

Vesle Anina har ikke akkurat det problemet enda, snauklipt som ho er :o)kaniner 006

Ho har arva selen til Ullf, han har fått seg ny kattesele. Ho er eventyrlysten og rask på labben..

kaniner 007

Hvorfor er alltid graset grønnere på den andre sida??kaniner 008 

Dagen i dag har altså gått med til å lufte en etter en… Jeg tør ikke ha Nalle ute samtidig med kaninene, så jeg tar ut bare en av de kongelige i slengen. Det har skifta mellom sol og regn, sol og regn. Nalle og jeg rakk en liten sykkeltur, (åh ja – og så har jeg skrapa og pussa hjørnetennene hans – de ble så kvite og fine!) - og jeg rakk faktisk å male siste strøk inni kaninhyblene mellom regnskurene :o)

Men Anina er ingen reddhare – se bare!

(det er Jaco som maser og piper i bakgrunnen, kommer ikke ett pip fra Nalle)

Har enda ikke bestemt meg for om bunaden skal på til 17.mai, og det er noe som sier meg at finstasen burde vært inspisert, vaska og pussa for lenge siden…

kaniner 025

Syrinen blomstrer – nesten :)

Ha ei fin uke, og feire 17.mai med måte!

8 kommentarer:

  1. Ha en fin uke, Nøve! :)

    SvarSlett
  2. Ullf er en riktig så staselig kar med all den pelsen. Får nesten lyst på kanin igjen når jeg ser disse bildene :)

    SvarSlett
  3. En skikkelig søt Ullf det er nå helt sikkert :o) Flink Nalle er som bare sitter å beundrer ho som hopper rundt i buret.Det tror jeg ikke min hadde gjort....Ha en fin feiring i morra med eller uten bunad ;o)

    SvarSlett
  4. De kaninene dine er helt fantastiske :-) ser ut som om de lever livets glade dager... I år har vi bestemt at gutta skal være hjemme 17 mai. Jeg skal jobbe( gå med klassen min) og gubben ønsket ikke å ha med seg to tenåringsgutter 17.mai. Draumur var med i fjor, men de har det nok aller best hjemme... Ønsker dere også en flott 17.mai

    SvarSlett
  5. Flinke Nalle. Butikkhjelp og greier:o) Gratulerer til Berit som har skrevet historie!

    Ullf og Anina er bare så utrolig søte Nøve!!! Jeg har alltid synes kaniner er søte jeg, men disse tar jammen kaka!!!

    Jeg skal i allefall ikke til Bergheim på en stund;o) Både spennende og skummelt med bamse brakar i traktene synes jeg. Håper den har gått videre, nå som lamma har kommet ut.

    Ha en fin morgendag Nøve, Bjørn og resten av gjengen. Her blir det snarere arbeidstøy enn bunad tror jeg.

    SvarSlett
  6. Du må jo ha det veldig moro med Ullf og Anina. Alt det morsomme de finner på når de er ute. :o)

    Glad jeg ikke viste om den bjørnen når jeg var der. Da hadde jeg nok sett mere på veikanten enn veien på hjemoverturen.

    I morgen blir det jobbing på meg så det blir lite feiring. Den dagen er mer en fridag her, så det er greit å ta en ekstra vakt. :)

    Ha en fin 17. mai på Bergheim!!!!

    SvarSlett
  7. God 17. mai til dere ! Vi har bestemt oss for å "hoppe over" i dag og blir heime- løse hofter er ikke så mye å stille med på en slik dag. ! Drar til Ekeberg på barnepassjobb onsdag og blir borte til søndag. Snakkes neste uke !

    SvarSlett
  8. Jeg bare sitter å nyter bildene og teksten din jeg Nøve:o) har vært innom tidligere å tittet uten at jeg hadde tid til å legge igjen en aldri så liten hilsen. Travelt før 17. mai.
    Du viser Bergheim fra ei så fin side og Ullf bor nå iallfall kongelig...har du sjekka blodet hans? Er det blått?

    SvarSlett