søndag 6. desember 2020

Arbeidshelg

Hils på morgenfuggel'n på Bergli !🐔


Jeg kaller ham Vesle-Fjerten, for jeg tror fremdeles det er en hane. 
Det er den eneste kyllingen som ble klekket i år, den var altså enebarn. 
Jeg tror det er en klok hane, som ligger lavt i terrenget og lar damene styre showet
 - men bare vent til våren!
Eller kanskje ikke?😏


Da jeg hadde opprensk i fryseren her om dagen, fant jeg en pose med ubestemmelig innhold, men det så blodig og friskt ut. 
Derfor hadde jeg forventa at damene skulle gå skikkelig berserk i matfatet i dag,
 da jeg serverte dem den "blodige" retten 
- villbringebær med havregryn!



De blei ikke det minste opphissa av forretten,
 og Vesle Fjerten fikk lov til å smake, etter at alle damene hadde forsynt seg.
Det er mais de vil ha. Mais og en neve havre, da klukker de fornøyd.
De gidder ikke å legge egg nå, bare ett sånn dann og vann.
Så jeg slipper vel å bake til jul 😆



...og katta maler som aldri før...



Tølle og Tassen fikk springe nedpå Reitevollen, og vi leika med snøballer og  trente litt på innkalling.
12.30 var det slutt på moro for i dag - da inntok de plassene sine 
og jeg dro på jobb.

Bergheim neste :)

Da jeg kjørte heimatt utpå kveld, snødde det skikkelig.
Det var nesten så jeg fikk litt julestemning

2 kommentarer:

  1. Så fin og morsom i fargene Vesle-Fjerten er.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, han er fin i fargene! Håper han vokser seg til og blir en fin hane :)

      Slett