fredag 4. desember 2020

Handel

Enda en fridag, den 3. og siste på rappen, så i dag skulle jeg være fornuftig og få ting gjort.
Leveren jeg kokte sammen med poteter og gulrot i går, ble most og fryst ned i passelige porsjoner. 
Etterpå fikk "ungene" sleike bollen 😋


Jeg hadde noen ærender i Gol, og vi kom oss avgårde midt på dagen. Først skulle jeg til Bohus og bytte inn noen lampeskjermer, og se etter ei fillerye til å ha på hytta.  Fillerye fant jeg ikke, men jeg ble gledelig overraska da jeg fikk pengene inn på konto. Det var god service.


Jeg tok en tur innom Europris for å se etter noen småtterier, men kjente jeg ble VELDIG fort lei av å gå i butikker...
Så jeg sendte ei melding til en kompis jeg ikke hadde sett på lenge, og dermed endte vi opp på kafé.
Det var kjempekoselig!



Tida går fort i godt selskap, så etter kafé-besøket var det på tide å lufte hundene.
Jeg hadde veldig lyst til å stikke innom Strikke-butikken, men greide å styre unna.



Det var ganske fint å gå å rusle i Gol og se på all julepynten. 
Kvitt og fint var det også, og gutta var som i himmelrik
- det var jo sååå mye å snuse på! 



Det var lite folk å se i gatene, og en kan jo undre seg over hvordan sentrums-butikkene skal greie seg. De store varehusa som har kommet opp nede ved riksvegen, lokker mange til seg. Og netthandelen har flydd til værs i disse corona-tidene. Jeg er ikke den som flyr i butikker og lar meg friste av alskens tilbud, så jeg er uansett ingen god kunde noen steder. Men jeg syns det er en trist utvikling.



Jeg følte meg derimot sterkt frista til å stikke innom Solstad. De serverer nydelig, hjemmelaga mat, og jeg kjente det begynte å rumle i magen. 
Men så var det Tølle og Tassen da, som syns det var så kjempekjekt å gå her og snuse... 
Vi gikk en runde til i stedet, vi.
På Felleskjøpet fikk jeg tak i det jeg skulle, mat til høner og kaniner. I tillegg fikk jeg skoa fulle av solsikke-frø, da jeg skulle løfte på en frø-sekk. Det vart solsikke-frø utover hele gulvet også. Jeg håper det kommer noen fugler til nytte 🙈
Deretter stakk jeg innom Kjøpesenteret i full fart og benytta meg av en byttelapp på ei julegave fra i fjor(!) som nærma seg utløpsdato - og så måtte jeg selvfølgelig innom Zoo1.
Dermed var jeg ferdig med handlinga.
Jeg skulle hatt tak i DAS-leire, men det var ikke å oppdrive, så jeg må antagelig ty til en nettbutikk...!



Neste stopp var Coop'en på Nesbyen. Men istedet for å gå rett inn i butikken, gikk vi en runde i sentrumsgatene og Gamle-Nes.


Utrolig sjarmerende, men akk så folketomme gater...
Slik var det ikke da jeg var småjente, og vi dro på handletur til Nesbi'n.


Bjørn hadde reist på hytta igjen, og vi hadde kvelden for oss sjøl.
Da vart det kjøpe-pizza til kvelds, gitt.



Vi måtte finne på noe moro, og en kan lage mye moro med post-it lapper, godis og en klikker!
Gutta har trent litt på Target før, så dette er bare én måte å gjøre nytte av target'n.
Dessuten fant jeg en måte der jeg kunne trene med begge to samtidig, for det er en god øvelse i seg selv - å sitte passiv på en stol!


 Lappene festes i hodehøyde, og hunden skal sitte mellom. Hunden skal dytte snuta si bortpå postit-lappene, først den ene lappen så den andre. Klikk og belønn for hver berøring - og de var så flinke!


Etterhvert skal øvelsen få ett navn, og lappene skal fjernes.
Jeg fant øvelsen på you.tube - og når gutta mine blir like flinke, skal jeg legge ut en film av dem.
🎄🐕🎄🐕🎄

ps. irriterende at jeg ikke får lagt inn bildene ved siden av hverandre, slik jeg kunne før...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar