lørdag 12. desember 2020

Endelig fredda'n.

Det vart fredags-taco og en ørliten blund på sofaen etter jobb i dag.
Vi kom oss ikke ut på kveldstur før over midnatt.
Da snødde det akkurat passe, vegen var nybrøyta og fin, og rådyra sto i hagen til nabo'n. Tølle og Tassen merka med en gang at de var der, enda de sto musestille. Da jeg sveipa over med hodelampa, lyste det i tre par rådyr-øyne, og de sto på samme plassen da vi kom tilbake. De har nok funnet ut at det er trygt og godt å bo i Bergheim-kroken, de også.


Jeg tror Tølle er ørlite mørkeredd, faktisk.
Pussig å se hvordan han holder seg tett inntil Tassen i nattemørket.


Votten jeg strikka tidligere i uka, blei ikke så værst etter en omgang i vaskemaskinen. 
Så i kveld har jeg strikka en maken...



Vi har øvd på triksa våre i kveld også, men bare littegrann.
Jeg kjenner jeg er stuptrøtt, og har litt for kort lunte.
Men jeg filma en liten snutt av Tølle, han imponerer meg!



Nå har jeg frihelg, og det ser jeg fram til.
Håper å få meg en skitur snart, eller kanskje en trugetur.
Vinteren har forhåpentligvis kommet for å bli.
💓

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar