fredag 1. august 2008

sol, sol, sol

Mandag var kviledag. Skulle ta en handletur i Gol, men den ble som vanlig veldig kort - innom Zoo-butikken og Rema1000... Fant endelig en virkelig god kam til Nalle. Kjøpte Plaque off, har lest så mye bra om det (Han har fine tenner, så jeg kommer vel til å slurve...) Kjøpte til og med en balsam-sray til halv pris...den kommer jeg ikke til å bruke - den lukta parfyme! Det ble nye gnage-bein, Jaco-mat og fiskemat. Ca 1000,- som vanlig...



Tirsdag dro vi til fjells, til "Vassfarfjellet" - for ett tullete navn de har finni på. Sørbølfjellet er da bra nok! Fint å gå der oppe også, lite folk. Skarsnatten er det høyeste punktet på 1284, men det lå faktisk noen snøfonner her også. Multeblomster (!) her og der. På heimveg så vi uværet komme over Hemsedalsfjella, skikkelig tordenvær. Det var flott å se på.


Den kvelden kom uværet hit også. Vi satt ute og så lyn lyse opp hele grenda, mens torden rulla rundt og rundt. Nalle lå rett ut på verandaen og sov :o)

Vicky og Nalle kjøla seg i vannslangen -vel, egentlig bare Vicky. Nalle syns det er dumt...


Idag tok vi en liten fjelltur igjen, dro ikke før klokka var nesten fire. Vi fikk noen fine timer oppi der likevel, sola varmer til langt på kveld. Bjørn fikk fiske i fred, mens vi gikk en runde. Og i dag så jeg en svær reinsbukk! Han sto oppå en topp med den blå himmelen bak seg, men det ble for langt unna til å ta bilde :(


I morgentidlig drar Nalle og jeg til Biri på utstilling. Jeg er så spent! Vi skal møte Milli og andre lapphunder (og folk) vi har blitt kjent med på nett. Håper det ikke blir så varmt. Håper Nalle oppfører seg. Håper jeg ikke glemmer verken kylling, kam, registreringpapirer...utstillingsbåndet, penger... hva mer??? GLEDER MEG :o)


3 kommentarer:

  1. Så kjekke turer dere går på, høres ut som det er mange fine plasser å gå tur rundt der dere bor! :)

    God tur til Biri, hadde hatt lyst til å bli med jeg også, men kan desverre ikke... Har aldri drevet med utstilling med Dixie heller, så i så fall måtte det bare vært for å hilse på dere og andre lapphundeiere! Lykke til! :)

    (PS: Håper forresten du tar noen bilder som du kan legge ut fra utstillingen, har veldig lyst til å se...)

    SvarSlett
  2. Hei igjen!
    Gleder meg til å høre mer om Biri, og til å se bilder!

    Nå har jeg slettet lottery-greia, visste ikke helt hva det var, men det virket litt skummelt... :)

    2. plass er jo kjempebra! Det kan godt være jeg prøver på utstilling en gang, det ser jo så gøy ut!

    Du får hilse til Nalle også, og si at han var veldig flink... :)

    SvarSlett
  3. hei nøve og nalle! lenge siden sist nå,så tenkte jeg måtte gi lyd fra meg :)
    først og fremst: WOW,jeg elkser bildene i dette innlegget! noe så flott!!! Norge er jaggu et vakkert land,gitt.
    ellers går det så som så her... olivia er fortsatt syk,stakkar. så er derfor det har vert lite aktivitet på internett fra min side. mer detaljert hva som skjer kan du lese på olivia sin side,jeg skrev nettopp en rask oppdatering der nå.
    håper at dere har det bra! ser ut som dere koser dere,vert på utstilling å greier :) har ikke fått med meg resultatet av den enda,hvor finner jeg det? :) søsteren til nalle var forresten kjempefin-kunne lett se søskenlikheten mellom dem :))

    masse regnværsklemmer fra gry og olivia :)

    SvarSlett