lørdag 11. oktober 2008

ei helt vanlig uke i oktober...


Uka begynte med fint vær! Klarte ikke sitte inne hele dagen og male, og bare se ut på sola... Måtte til Nes og handle, dermed tok vi en tur oppi ei avsides,lita grend på østsida i Nes. Nydelige farger over gamle hus!
Tirsdag og onsdag -regn.

Torsdag kom sola - og Vicky på besøk! De "leika" sammen ei lita stund, det vil si at Vicky springer føre og Nalle etter. Kommer han for nær, legger ho seg rett ned... Men de er glade begge to!

På kvelden hadde vi avtalt å møte Kango før kurset. De to er jo liksom bråkebøttene der, men det har hjelpa utrolig at de kommer sammen og går tur. Nå kan de se på hverandre uten å bjeffe! Vi håper de kan bli skikkelige kompiser etterhvert ;o) Se hvor nær hverandre de er på bildet! -men jeg var litt skjelven da...

I dag tok vi en liten fjelltur. Det blåste hardt på toppene, så vi holdt oss mest nedi skogen. Nalle fikk springe løs hele tida. Han er rar. Vi hadde selvfølgelig kurs mot den høyeste toppen, og det visste han! Han sprang opp til varden på Jordesmyrnatten og venta på oss der :o)

Denne setra på Siggeset hørte en gang til "småbruket" vi har. Så idyllisk...

4 kommentarer:

  1. Så flotte bilder! :-)
    Nå står vi på farta til å dra på ag. Behøver fyrstikker til å holde øya oppe...

    SvarSlett
  2. Du og Nalle har hatt ei flott uke, skjønner jeg. Jeg synes det er fint at han og Kango går så mye bedre overens. Trening hjelper, pleier jeg å si.

    Det er så mange steder jeg skulle ha sett på Nes og omegn, må nok prøve å få tatt meg noen turer til våren.
    Takk for hilsen på bloggen min. Vi har heldigvis hatt ei fin helg.

    Jeg lurer litt på hvordan du får lagt inn tekst mellom bildene? Jeg får bare lastet dem ned etter hverandre og så kommer teksten nederst. Har prøvd å lese hva jeg skal gjøre, men får det ikke til. HJELP!! Hihi....
    Kos dere videre i dag.

    Klem fra meg.

    SvarSlett
  3. Nok en gang flotte bilder. Jeg sitter her og nyter dem. Nalle er som alltid et syn, særlig på det bildet han nærmest "poserer" fra siden. Synd det ikke ble noen tur til dere i helgen, men vi kommer sterkere tilbake (vi har i allefall fått gjort noe småtteri her hjemme).

    Milli: Nalle; jeg hørte at dem snakka om at vi KANSKJE skal på hytta i helgen.... Jeg HÅPER, HÅPER, HÅPER for da stikker vi sikkert innom dere på søndagen. Er du hjemme? Nuss fra din Milli

    SvarSlett
  4. Hei Nøve og Nalle!
    Det ser virkelig idyllisk ut der dere bor.
    Vittig med disse hundevennene som er så forskjellige. Luna er litt som Milli tror jeg, ganske frempå og litt uten manerer, he he.
    Baltogutten i nabohuset får gjennomgå stakkar, han tåler mye fra frøkna her i huset.
    Vi venter på nytt lydighetskurs for viderekommende, men hører aldri noe fra de( skulle egenlig være etter sommeren), så lurer litt på om vi skal prøve oss på litt agility :) Har dere noen erfaringer derfra eller? Luna er hvertfall superrask på tur om hun ligger litt etter og skal ta meg igjen (følger ganske bra og er ganske lydig, så hun går endel løs der det ikke går så mye folk) og er veldig spretten. Så det kan jo være hun syns er gøy.
    Har begynt å blogge på sånn her blogg jeg også no, adr - http://lunashundeliv.blogspot.com/
    veldig moro, kjekt å kunne legge inn litt bilder.
    hilsen Marte og Luna

    SvarSlett