tirsdag 15. desember 2015

Blå helg og rosa mandag

Det har vært ganske vinterlig i Gol den siste tida.  Kuldegradene holder seg rundt -10, sola skinner på toppene, og snøkanonene går for harde livet oppi skiheisen.


Julehandelen er i gang.


 Det merka vi godt denne helga.


Jeg hadde jobbehelg, og det var søndagsåpent og greier. 


Man kan trygt si at butikken bugner av varer, så løp og kjøp!
Vi har ALT som trengs og mere til, til hunder, katter, fugler, kaniner, hamstere, rotter og fisker.


Det var lucia-søndag og tredje advent. Det lukta gløgg i hele Kremmartunet og nissejentene gikk omkring og delte ut pepperkaker. Foreldre kava omkring med kravstore unger, og pakker på armen.
Det gir ikke meg den rette julestemninga.

Da jeg kom heim til kvelds, kokte jeg risengrynsgrøt og tente adventslys. Verkende bein fikk kvile, og roen senka seg atter i kropp og sjel.



Idag fikk jeg den beste gava jeg kunne få. 
Nalles avføringsprøve som blei levert på Gol sist tirsdag, hadde gitt ett klart svar allerede på torsdag. Men svaret nådde ikke meg før i dag, for Mail adressa som jeg hadde oppgitt, den var feil. De hadde prøvd å ringe på fredag, men siden jeg alltid har Mobilen på lydløs når jeg er på jobb, var det ingen som fikk frembrakt det glade budskap. Dermed blei jeg gående i uvisse hele helga, ganske bekymra egentlig, da jeg så at veterinærhøgskolen hadde ringt meg ett par ganger...


Svaret var negativt! Ingen Giardia påvist :-)
Når ikke Nalle har parasittene, så har ikke Tassen det heller - det kan jeg være ganske sikker på. Disse prøvene blei sendt til Oslo og ikke til Tyskland, sånn som Ål og Hønefoss har gjort tidligere, men resultat kunne ikke mistolkes. 
Nå skal jeg glede meg over det gode svaret.... hvertfall fram til jeg får regninga :-)
*lover meg selv å ta en synstest. Snart*

Jeg hadde altså fri idag, som vanlig er på mandager. Det er godt, det! 
Den første timen satt jeg og koste meg med kaffekoppen og strikketøy, før vi gikk vi en liten tur, og deretter ble jeg jammen sittende med strikkepinnene igjen...
Halv fem satte lurvelevenet igang - da det kom middagsgjester til oss!


Wilma, gode gamle Wilma, og Ida Mari og Monica. Det var jammen koselig!
Tassen leika med Ida Mari, og det gleder mitt 'mammahjerte' stort når han leiker med menneskebarn. Han er jo litt sær på akkurat hvem han tør å menge seg med, den tassen.


Nalle er fortsatt like betatt av Wilma, den mest elskelige svensken jeg vet om!
Stripa var nok litt mer skeptisk...


Kvelden gikk så altfor fort, men stearinlyset brenner enda, og jeg syns fremdeles jeg kan høre Ida Mari synge På låven sitter nissen med sin julegrøt :-)


Tusen takk for denne gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar