onsdag 6. desember 2023

Tidsfordriv i førjuls-tida


Det er visst ikke bare jeg som syns det er kaldt om dagen 😅






Hus-katta og hus-nissen er helt enige om den saken - de gjemmer seg inne og vil ikke ut!


Findus koser seg mer enn gjerne innunder vedovnen, han også.


Med en 17-18 blå ute, er det ikke like lett å holde varmen innadørs hos hanefar heller, men det virker som om de er fornøyde så lenge de har litt tidsfordriv.


Veldig koselig at de har bestemt seg for å verpe igjen. 
Når en har to høner på 8,5 år, kan en ikke forvente stort - men de 4 "unge" damene er i siget. 


Da jeg gikk for å slukke lyset hos dem i kveld, hadde jammen den femte lagt ett egg også
- og alle hadde vagla seg og gått til ro for natta


Kaninene har varmelampe inne hos seg, med det er mest for at vannet ikke skal fryse så fort. 
De er godt pelsa og godt kledd nå til dags 😉 så de trives best når det er kjølig i rommet.


Det ser ut til at hjorten greier seg bra ute i kulda. Området nær rundballene er fullstendig nedtråkka av hjorteklauver, og småtassene syns det er uhorvelig mange spennende lukter i snøen. 
Men turene våre blir ikke lange nå om dagen. Småtassene begynner å fryse på beina ganske fort, faktisk.
Så jeg har strikka potesokker i ull...


Nå ligger sokkene i vaskemaskinen for toving.
Jeg er ganske spent på hvordan de blir - og ikke minst om det blir mulig å få noen til å bruke dem 😅

Tassen likte ikke å fryse, og han var godt vant med å bruke klær.
💓

Søte, rare Tassen som gjemte hodet sitt forsiktig under armen min når jeg sa BØHHH 


 

Vi har begynt med noen økter trikse-trening nå når dagene blir "lange".
Findus tok poenget veldig fort - og Tølle, han lar seg ikke skremme på ordentlig 😂
men han gjør alt for en go'bit

 

Han er fremdeles bare "jukse-bamse", men han gir verdens beste "kos"


Skal se Findus blir den som fikser å sitte bamse aller best om ei liten stund!

  

Vi har begynt å lære inn noen nye triks også - sånn som å sitte pent med nisselue, f.eks 😆


Innimellom tar jeg meg tid til å spinne litt også. 
For jeg har årets siste ferieuke denne uka, og resten av desember kommer til å gå i en fei!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar