fredag 29. desember 2023

Jeg tror på nissen ;-)

Husets folk skulle vært i seng for lenge siden, 
det er bare tusser og troll som er våkne på denne tid av døgnet. 
Så jeg trodde det måtte være Stripa som sto og pirka på kattedøra i natt 
Det var tydelig at det var noen som ville inn...


Han var godt kjent i husets kriker og kroker, 
og jeg skjønte fort at vi var gamle kjente. 


Den skjeggete nissen var nesten ikke til å kjenne att!


Etter at han hadde fått varme i kroppen, begynte han å fortelle om alt som hadde hendt siden sist 
- og det var ikke lite!


Nissen har sett og hørt litt av hvert i denne søte juletid 
- men jeg lovde å ikke røpe en eneste hemmelighet 😉

6 kommentarer:

  1. Hei Inger! Tusen takk for fin julegave og artige julefortellinger, jammen skjer det noe hos deg! Bjørg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei! Tenkte det kunne være en nyttig ting, når du blir sliten i hendene.
      Ja her er det liv og røre om dagen! De roter i garnet mitt tilogmed 😉 -Nøve

      Slett
  2. Du er bare fantastisk med hva du får til. Håper du husket på å sette ut grøt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er neimen ikke sikker på om det blei att graut til nissene i år 😳 Hønene var frampå med eneste gang… Har du hatt nissebesøk?

      Slett
  3. Klart man må tro på både nisser og annet skrømt som reker rundt når man har besøk av slike flott karer som du har fått i desember. Jeg trodde ikke det hadde skjedd så mye i år jeg, men når jeg satte meg ned med bilder og knotet sammen en liten årskavalkade. Ja da hadde jeg jammen holdt på med litt av hvert i 2023 gitt. Ha et flott nytt år både du og Bjørn, så får vi satse på at 2024 blir et flott turår, med mye flott turvær og nytt turterreng med sjanse til å lage mange nye gode minner. Takk for året som har gått med både skiturer og fjelltur i haggelvær. 17. maitur får vi vel prøve å få til neste år også?

    SvarSlett
    Svar
    1. 2023 ble ett år med både opp og nedturer på forskjellig vis. Gleder meg til å begynne med blanke ark igjen, og håpe på mange fine opplevelser i 2024!
      Takk for i år, Lillian, og det 17.mai er så absolutt en fin turdag som det hadde vært kjempekoselig å feire sammen med turvenner. Vi ses! -Nøve

      Slett