mandag 23. september 2024

Høstferie

Årets høstferie kan ikke beskrives som annet enn FABELAKTIG!
Etter ei lang arbeidshelg, fulgte tre grå feriedager, men da fikk jeg tid til ting jeg ikke hadde gjort hvis det hadde vært fint vær, 
så det var jo rett og slett en perfekt start på ferien 😅


Da SmåTassene og jeg flytta inn på Orrebu torsdag den 12 september, kom godværet med en eneste gang 
Jeg som hadde tenkt å male soverommet mitt, måtte finne på noe annet 😅


Gutta var super-klare for å ut på eventyr 

Ps. Legg merke til den fine bokhylla Bjørn har satt sammen av gamle tre-kasser! 
Jeg fant ideen på Facebook, og Bjørn fiksa resten - skikkelig teamwork der altså🥰


Vi tok en tur til Hedalen, og parkerte bilen ved bommen til Fledda.


Det satt ei haukugle i toppen av ett tre, og fulgte med oss da vi tok en snarvei gjennom ett hogstfelt. 
Vi kutta noen svinger for å komme fortere fram til målet…


Her lå Hedalens første kraftanlegg, Busua kraftverk 
Først nå etter å ha lest denne historien, skjønte jeg at det var restene av en demning vi hadde sett i Trevatna, morsomt å få en forklaring på slike ting en har gått og grubla på 😅


For ett pågangsmot de hadde, karene som temte den ville Busua!


Siden det var stolpejakt som hadde lokka oss til Hedalen, ble det nok en gang en stopp ved stavkirka. 


Da kvelden kom, var det utrolig godt å være meg 😊
Neste dag skulle Bjørn komme, og så skulle vi ut på stolpejakt i Vardefjell


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar